Carrot Cake


I've been on the look out for a moist and delicious carrot cake for a while now - and then my mom introduced me to this recipe. It keeps moist for days and it's absolutely delicious. The recipe is originally from the Danish blog NewYorkerByHeart and I just had to share it with you guys as well, seeing as it's just absolutely amazing! However, if I have to bake it another time, I might just add a little ground ginger to it, to give it some more spice!

Jeg har længe ledt efter en lækker og svampet gulerodskage - og så introducerede min mor mig til denne opskrift. Den er svampet i dagevis efter den er blevet bagt og smager simpelthen så fantastisk lækkert. Opskriften er originalt fra bloggen NewYorkerByHeart, men jeg var simpelthen nødt til at dele den på min blog også, eftersom jeg synes den er virkelig fantastisk! Dog tror jeg måske, at jeg vil prøve at tilføje en smule ingefær en anden gang, bare for at give den lidt ekstra krydderi! 

 
RECIPE/OPSKRIFT (25x35cm)

Cake/Kage:
- 375g sugar/sukker
- 3 dl vegetable oil/madolie
- 4 eggs/æg
- 300g flour/mel
- 2 tsp baking soda/natron
- 1 tbsp cinnamon/spsk kanel
- 1 tsp salt/tsk salt
- 350g grated carrots/revne gulerødder

Cream Cheese frosting/Ostecreme
- 125g cream cheese/flødeost
- 50g soft butter/blødt smør
- 225g icing sugar/flormelis
- Vanilla/Vanillesukker

1. Whisk sugar and oil until creamy and then add one egg at a time. Whisk VERY well. // Pisk sukker og olie sammen indtil det er cremet og tilføj dernæst et æg ad gangen. Sørg for at piske rigtig godt. 
2. Sift in flour, cinnamon, baking soda and salt and mix. // Sigt og bland mel, kanel, natron og salt i dejen og bland det godt. 
3. Turn the grated carrots into the dough and then pour it into a greased pan. // Vend de revne gulerødder i kagedejen og kom dernæst dejen i en smurt lille bradepande. 
4. Bake for about an hour at 175 degrees celcius and then let cool. // Bag i cirka en time på 175 grader og lad dernæst kagen køle godt af. 
5. Mix the frosting: Whisk cream cheese and butter until creamy. Add vanilla and icing sugar and mix well until smooth. Add on top of the cool cake! (I even made some marzipan carrots to fulfil the look) // Bland ostecremen: Pisk flødeost og smør indtil det er cremet. Tilføj vanillesukker og flormelis og bland godt indtil det bliver en glat creme. Smør det dernæst ud på den afkølede kage! (Jeg lavede endda også marcipan gulerødder som ekstra pynt)

Comment here: