Easy Buns


This bun recipe is my go-to recipe. It's so easy to make and most of the time I have all the ingredients in my kitchen anyway. I prefer to make most of my bread at home (especially after my amazing boyfriend gifted me a stand mixer) over buying it. Most homemade bread is way better and cheaper than buying bread. Win! These buns are so fluffy and good. I usually use a little graham flour in mine but they can be made with all wholeweat flour as well!

Denne bolle-opskrift er helt klart min go-to opskrift. Den er så nem at lave og jeg har for det meste ingredienserne i køkkenet. Jeg foretrækker klart at bage mit eget brød (især efter min søde kæreste har foræret mig en Kenwood køkkenmaskine) fremfor at købe det. Det meste brød er meget bedre hjemmebagt og desuden også billigere end hvis man køber det færdiglavet. Disse boller er super bløde og gode. Jeg har brugt lidt grahamsmel i mine, men de kan også laves kun på hvedemel! 

 
RECIPE/OPSKRIFT (18 buns/boller):
- 50g yeast/gær
- 5dl lukewarm water/lunkent vand
- 50g sugar/sukker
- 2 tsp salt/tsk salt
- 120g vegetable oil/olie
- 200g graham flour/grahamsmel
- 700g wholewheat flour/hvedemel
- Milk for brushing/Mælk til pensling

1. Dissolve the yeast into the water. Make sure it's completely dissolved. // Opløs gæren i vandet. Sørg for at det er helt opløst!
2. Add sugar, salt and vegetable oil. Stir and then add the graham flour and stir again. // Tilføj sukker, salt og olie. Rør og tilføj så grahamsmel og rør igen. 
3. Add in the wholeweat flour and knead until a very soft dough (About 5-10 minutes on a stand mixer). Let rise for 30-45 minutes. // Tilføj hvedemelet og ælt indtil det bliver en rigtig blød dej (Cirka 5-10 minutter på køkkenmaskine). Læd dejen hæve i 30-45 minutter.
4. When the dough is finished rising make about 18 buns. Place on a baking sheet and brush with milk. Turn on the oven at 225 degrees celcius and let the buns rise until oven is ready. Bake for 13-15 minutes and then serve! // Når dejen er fædig laves 18 boller. Placer dem på en bageplade og pensl dem med mælk. Tænd ovnen på 225 grader og lad bollerne hæve indtil ovnen er varm. Bag dem i 13-15 minutter og server! 

Comment here: