No-Churn Vanilla Ice Cream with Nutella chunks

 
It's so hot in Denmark these days.. Not that I complain, because it's great with nice summer weather for once. However, hot days = ice cream! My ice cream churner is sat at my moms place and so I decided to make this easy no-churn ice cream with nutella chunks.. Perfect for hot summer days (and for pancakes or waffles, yum)!

Det er jo så godt vejr for tiden og det er simpelthen så varmt.. Ikke at jeg klager, for det er dælme rart med noget lækkert sommervejr for en gangs skyld. Nå, men varme dage = is! Min ismaskine er står pt hos min mor og derfor bestemte jeg mig for at lave denne lette is, der ikke skal røres i.. Det er en vanille is med nutella chunks. Perfekt til de varme sommerdage (og til pandekager eller vafler, mums)!

1 LITER:
- 1 can condensed milk/kondenseret mælk
- ½ liter whipping cream/piskefløde
- 2-3 tsp Vanilla/2-3 tsk vanillesukker
- Nutella

1. Pour the condensed milk into a big bowl and add the vanilla. Whisk until well mixed. // Hæld det kondenserede mælk i en stor skål og tilføj vanillesukker. Pisk indtil det er godt blandet. 
2. Whisk whipping cream until stiff. Turn into the condensed milk until it's all well mixed. // Pisk fløden indtil det er stift. Vend det i den kondenserede mælk indtil det er en ensartet masse.
3. Melt the nutella in the microwave for 20-30 seconds. Add swirls in layers of ice cream in a bowl you can freeze. // Smelt nutella i mikroovnen i 20-30 sekunder. Tilføj i lag imellem isen, i en skål der kan fryses.
4. Freeze for 5-7 hours before serving! // Frys i 5-7 timer før isen serveres! 

Comment here: