Cinnamon Hearts

 
It's Valentines Day, once again! I usually make some sort of cute Valentines Day cake and this year is no exception! This year I decided to make cute little cinnamon hearts covered with a glaze and with love messages on top. Unfortunately my icing bag and tip were acting up when I was writing on them which is why the writing turned out a little bumpy.. However, I quite like the outcome anyway! Enjoy! 

Det er valentinsdag - endnu engang! Jeg laver som regel en eller anden form for sød valentinskage og i år er ingen undtagelse! Jeg har denne gang valgt at lave små søde kanelhjerter med glasur over og små søde kærlighedsbeskeder ovenpå. Desværre skabte min tyllepose og tyl sig rimelig meget da jeg skulle skrive, så det blev lidt "skævt".. Men jeg kan egentlig meget godt lide hvordan de endte alligevel! 


RECIPE/OPSKRIFT (9)
- 3dl flour/mel
- 2 tsp cinnamon/tsk kanel
- 1½ tsp baking powder/tsk bagepulver
- 2½ dl water/vand
- 2dl sugar/sukker
- ½ tsp salt/tsk salt
- 5 tbsp oil/tsk olie
- Icing sugar/glasur: Water/vand & icing sugar/flormelis

1. Mix oil and water in a bowl // Pisk olie og vand i en skål.
2. Add sugar, baking powder, salt and cinnamon - Whisk it all together // Tilføj sukker, bagepulver, salt og kanel - Pisk det hele godt sammen.
3. Add flour and whisk (a little slower so you won't have flour everywhere!) // Tilsæt mel og pisk (Lidt langsommere, bare så du ikke får mel i hele køkkenet!) 
4. Pour into heartshaped muffin tin // Hæld dejen i en hjerteformet muffin bageform (Jeg brugte silikone)
5. Bake for 175 degrees celcius in 25 minutes. Check if baked. // Bag i ovnen på 175 grader i 25 minutter. Tjek om den er bagt. 
6. Leave the cake to cool before topping it with icing and decorate! // Lad kagen køge af før den overhældes med glasuren og pyntes!

Comment here: