Easy Waffles


I have quite a sweet tooth, and it often appears when I have no ingredients at home for making anything quick and sweet - so I made up this recipe for the easiest waffles, using things I had in my kitchen cabinet. They're crunchy and sweet, and I assure you that you have everything you need in your kitchen cabinets, already! And best of it all, the waffles are even better when heated up in the oven, the day after! 

Det er vidst ikke nogen hemmelighed, at jeg har en sød tand - Men den dukker altid op, når jeg ikke har noget hjemme, som jeg kan lave noget sødt med - så igår fik jeg stykket denne meget simple opskrift på vafler sammen, og jeg var meget overrasket over hvor lækre og sprøde de blev. Jeg kan forsikre jer om, at I garanteret har alle ingredienserne i skabet allerede! Og det bedste af det hele er, at de er endnu bedre dagen efter, når de lige bliver varmet op i ovnen! 
__________________________________
RECIPE/OPSKRIFT
- 4½ dl water/vand
- 5 tbsp sugar/spsk sukker
- 4 dl flour/mel 
- ½ tsp salt/tsk salt
- 100g margarine(melted)/flydende becel eller smeltet margarine
(Vanilla or other flavouring is optional/Vanilje kan tilføjes

1. Mix flour, sugar and salt in a bowl. // Bland mel, sukker og salt i en skål. 
2. Add water and whisk until smooth. // Tilføj vandet og pisk indtil dejen er ensartet. 
3. Add the melted margarine (cooled) and whisk - And the batter is done and ready to cook! Make sure to spread the batter entirely out on the waffle iron before closing it. When done, serve the waffles with jam and icing sugar (like I did), or icecream & fruit! Enjoy! // Tilføj det flydende becel (Eller afkølet smeltet margarine) og pisk igen - Og så er dejen klar til at blive lavet til vafler i vaffeljernet! Sørg for at fordele dejen helt ud til kanterne selv (Idet der ingen hævemiddel er i, så spreder de sig ikke selv helt til kanten)! Når vaflerne er færdige, kan de serves med syltetøj og flormelis (som jeg har gjort), eller med is og friske frugter! 

Comments:

1 kathrine Johansen:

Har også en sød tand, og især til vafler og pandekager! mhm.. Savler helt, hvor ser det lækkert ud.

God søndag!
www.kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

Svar: Det er jeg glad for at du synes, Kathrine!! :) De er også super lækre - og super nemme!
jeanettejewel.blogg.se

Comment here: