Chocolate Chip Cookies



For long, I've been searching for a great recipe on chocolate chip cookies.. and then, one of my besties introduced me to this recipe, and I've now made it several times - and it's great, every single time! Easy to make, and yummy! I just HAVE to share it with you! 

Jeg har længe søgt efter en god opskrift til chocolate chip cookies.. og så én dag, så introducerede en af mine bedste veninder mig for denne fantastiske opskrift. Jeg har testet den af en del gange efterhånden - og de cookies bliver bare SÅ gode hver evig eneste gang - Så jeg var selvfølgelig nødt til at dele den! De er lette at lave, og super lækre! Jeg vil dog lige pointere, at måleenheden her er i cups. Jeg har købt mine cup-målere i Tiger. De plejer at have dem i sådanne spraglede hjerteforme. Fine og nemme at bruge! 
__________________________________________________________________
RECIPE/OPSKRIFT:
-
2 1/4 cups flour/mel
-
1 tsp baking powder/tsk bagepulver
-
½ tsp salt/tsk salt
-
1 cup soft butter (175g)/175g blødt smør
-
3/4 cup brown sugar/brun farin
-
3/4 cup sugar/sukker
-
1 tsp vanilla/tsk vanillesukker
-
2 eggs/æg
-
200g chocolate of your liking/chokolade efter eget valg

1. Turn the oven on at 190 degrees celcius. // Tænd ovnen på 190 grader.
2. Mix flour, baking powder and salt in a little bowl. // Bland mel, bagepulver og salt sammen i en lille skål. 
3. Mix sugar, brown sugar and vanille in a big bowl - then add the softened butter. Mix it all nicely, and then beat in the eggs. // Bland sukker, brun farin og vanillesukker i en stor skål - tilføj dernæst det bløde smør, og pisk det godt sammen. Dernæst tilføjes de 2 æg og der piskes igen. 
4. Add the flour-mixture, little by little, while mixing it until it becomes a great and yummy cookie-dough. // Tilføj melblandingen lidt efter lidt, imens der piskes med en el-pisker eller en køkkenmaskine. 
5. Chop the chocolate if necessary, and add into the dough. // Hak chokoladen og kom i dejen. 
6. Put the cookies on a baking tray, using an icecream scoop. This way your cookies will be equal in size. // Fordel cookies på en bageplade med en is-ske som man kan trykke dejen ud med (Det gør at du får samme størrelse på dine cookies), eller bare en spiseske. 
7. Bake for 7-10 minutes. The edges have to be golden brown.Let them cool on a cooling rack, before serving! // Bag dem i 7-10 minutter - Indtil kanterne er gyldenbrune. Lad dem dernæst køle af på en rist, før de serveres!

Comment here: